כלים לאבחון

במכוננו נרכשו כלי אבחון עדכניים וחדשניים ביותר להעברת סוגי אבחון שונים 
(אבחון פסיכודידקטי, אבחון פסיכולוגי, אבחון דידקטי, אבחון ליקויי למידה, אבחון הפרעת קשב ורכוז) על מנת לתת לקליינטים שלנו תוצר איכותי מקצועי ומהימן:
 
MOXO
מבחן מדוייק, אמין ומדיד של הפרעות קשב ורכוז 
 
כלי עזר ממוחשב המסייע בתהליך האבחון של הפרעת קשב ורכוז. המבדק הינו היחיד לאבחון קשב ורכוז, שתוקף גם בישראל, בעל רמת מהימנות גבוהה והיחיד אשר כולל נורמות ישראליות ובינלאומיות. הוא בודק בצורה אובייקטיבית את ביצועי הנבדק וכולל מערכת מסיחים שמיעתיים וחזותיים המדמים סביבת מציאות אמיתית.
 
המבחן מראה את מצבו של הנבדק בהשוואה לבני גילו על פני ארבעה מדדים: קשב, זמן, אימפולסיביות והיפראקטיביות, ואת מידת החומרה של כל משתנה.
במהלך הבדיקה מופיעים גירויים שמיעתיים וחזותיים בשילובים שונים (גירוי בדיד, ריבוי גירויים, גירוי משולב), וניתן להתרשם מהשפעתם על הנבדק.
 
גרסת ילדים: 7-12 שנים. אורך המבחן 15 דקות.
גרסת מבוגרים: 13-60 שנים. אורך המבחן 18.5 דקות.
קרא עוד: קשב ורכוז
 
 
מבחן C.P.TII V5 : Continuous Performance Test (מקביל לה של ה – TOVA, מבחן טובה)

  • מבחן ממוחשב לבדיקת קשב ורכוז.
  • מתקבלת תוצאה מיידית לגבי תפקודי הקשב והרכוז.
  • מיועדת לילדים מגיל שש ומעלה, נוער ומבוגרים. 
  • הנבדק יושב מול מחשב, ומגיב בהתאם לגירויים על המסך.
  • אין צורך בהבנה מילולית.
  • התוכנה מפיקה דו"ח הכולל ניתוח של טעויות הנבדק.
  • אין הגבלה של מספר העברות.
  • מאפשרת מעקב על יעילות תוכניות טיפוליות.
  • בדיקת קשב ורכוז ממוחשבת מצורפת לכל סוג אבחן במכוננו.
  • מבחן זה מצורף כחלק מבטריית אבחון פסיכודידקטי או אבחון פסיכולוגי או אבחון ליקויי למידה.

 קרא עוד: קשב ורכוז

 
 BRIEF
שאלון למדידת התפקודים הניהוליים
 
שאלון למדידת תפקודים ניהוליים (אקזקיוטיביים), המאפיינים את תהליכי הקשב והרכוז, כפי שהם באים לידי ביטוי בתפקודו של הילד בסביבתו הטבעית – בבית ובבית הספר. השאלון מיועד למילוי על ידי הורים ו/או מורים, עבור ילדים ונוער בגילאים חמש שנים ועד שמונה עשרה שנה, לרבות ילדים עם לקויות וקשיים שונים. נחקר ותוקף בישראל.
שאלון זה מצורף לבטריית מבחנים של אבחון פסיכודידקטי, אבחון פסיכולוגי או אבחון ליקויי למידה.
 
 
פרופיל קוגניטיבי ממוחשב

  • גרף ממוחשב של תפקודים אינטלקטואליים מצורף לכל סוג אבחון במכוננו.
  • ממפה בצורה  ויזואלית יכולות תקינות ומצויינות לצד יכולות הדורשות חיזוק.
  • הגרף ניתן כחלק מדו""ח אבחון פסיכודידקטי או אבחון פסיכולוגי.
 
WJ III COG
וודקוק-ג'ונסון III


גרסה ישראלית הבודקת את היכולות הקוגניטיביות בגילאים 3.5-18 שנים, כוללת 23 מבחנים. ארגז כלים גדול ומגוון, והבוחן המיומן יכול להשתמש בהם באופנים שונים על פי התוכן, ההיקף והמטרה. ניתן לקבוע את מנת המשכל של הנבחן, לאפיין את היכולות הקוגניטיביות שלו ולזהות חוזקות וחולשות בזמן נתון. כמו כן אפשר להפיק מידע שיסייע בתהליך אבחנה מבדלת או בתהליך של קבלת החלטות בנוגע לנבחן. השימוש במבחני וודקוק-ג'ונסון שכיח באיפיון תפקוד תלמידים בעלי צרכים מיוחדים, מתן המלצות להשמה במסגרות חינוכיות ולדרכי התערבות מתאימות. תוצאות המבחנים מסייעות בהערכת לקות למידה לפי גישות CPM ו – CHC ועל הקשרים שבין יכולות ותהליכים קוגניטיביים ובין מיומנויות קריאה, כתיבה וחשבון. פסיכולוג חינוכי יכול להפיק מידע עשיר ולתכנן  תוכניות חינוכיות פרטניות מותאמות אישית לנבחן. כמו – כן ניתן להעריך שינויים החלים בביצועי הנבחן לאורך זמן.

 
WAISIII-HEB
ווקסלר למבוגרים
 
מבחן אינטליגנציה למבוגרים, החל מגיל 16:0 ואילך, הנותן מידע לגבי תפקוד אינטלקטואלי שכלי על פני מדדים שונים:
מילולי, ביצועי, ארגון תפיסתי, מהירות עיבוד וזכרון עובד. 
כמו – כן ניתן מדד כמותי ל – 14 כישורים בתחומים שונים כמו: אוצר מלים, זכרון שמיעתי ברצף, סינתזה חזותית, קשב בסריקת רצף חזותי, הבנה של מצבים חברתיים ועוד.
 מבחן זה מועבר כחלק מבטריית אבחון פסיכודידקטי, אבחון פסיכולוגי או אבחון ליקויי למידה.
 
 
 WISC-IV-HEB
 ווקסלר לילדים ונוער 
 
הגירסה המעודכנת ביותר בעברית לבדיקת אינטליגנציה ולהערכת יכולות קוגניטיביות של ילדים בגילאים שש שנים עד שבע עשרה שנים ואחד עשרה חודשים (6:0 עד 17:11).
המבחן נותן מידע לגבי מנת משכל כללית כמו גם ציונים מורכבים בהבנה מילולית, היסק תפיסתי זכרון עובד ומהירות עיבוד.
ניתן מידע לגבי תפקודים בתחומים שונים כמו: חשבון, זכרון, ידע כללי, יכולת הפשטה חזותית, עיבוד מידע חזותי, עיבוד מידע שמיעתי, הבנה של מצבים חברתיים ועוד.
מבחן זה מועבר כחלק מבטריית אבחון פסיכודידקטי, אבחון פסיכולוגי או אבחון ליקויי למידה.
 
WISC-R-95
ווקסלר לילדים
 
מבחן אינטליגנציה לילדים הנותן מידע לגבי תפקוד אינטלקטואלי שכלי, מנת משכל מילולית ומנת משכל ביצועית.
כמו – כן ניתנים מדדים לגבי תפקוד הכישורים בתחומים שונים כמו:
יכולת הפשטה חזותית, יכולת הפשטה מילולית, כושר חשבוני, אוצר מלים, זכרון שמיעתי, הבנה של מצבים חברתיים ועוד.
ציוני המבחן מתקבלים באינטגרציה של שלושה משתנים:
גיל הנבחן (גיל 6:00 עד גיל 13:11 שנים),
הכתה (כיתות א' – ז') 
והמחצית של השנה (מחצית ראשונה/מחצית שניה).
מבחן זה מועבר כחלק מבטריית אבחון פסיכודידקטי, אבחון פסיכולוגי או אבחון ליקויי למידה.
 
 
 
 WPPSI-III HEB: WECHSLER PRESCHOOL AND PRIMARY SCALE OF INTELLIGENCE
 
מבחן האינטליגנציה של וקסלר לגיל הרך ולילדי הגן מהדורה שלישית 
 
הגירסה המעודכנת ביותר בעברית להערכת אינטליגנציה של ילדים בגילאי שנתיים ושישה חודשים עד גיל שבע שנים ושלושה חודשים (2:6  – 7:3).
ניתן להפיק את התפקוד האינטלקטואלי בתחומים קוגניטיביים מילוליים וביצועיים כמו גם ציון מורכב כולל המייצג את היכולת האינטלקטואלית הכללית. ניתן לקבל גם ציון לתפקודי מהירות העיבוד, המהווים מדד לתפקודי הקשב והרכוז. 
ניתן מידע לגבי תפקודים בתחומים שונים כמו: ידע כללי, אוצר מלים אקטיבי ופסיבי, הבנה של מצבים חברתיים, יכולת המשגה מילולית, יכולת הפשטה חזותית, תפקודי עיבוד מידע שמיעתיים וחזותיים, קשב חזותי ועוד.
מבחן זה מועבר כחלק מבטריית אבחון פסיכודידקטי, אבחון פסיכולוגי, אבחון ליקויי למידה, אבחון בשלות לכתה א' או אבחון התפתחותי.
 
 
 WPPSI:  WECHSLER PERSCHOOL AND PRIMARY SCALE OF INTELLIGENCE
ווקסלר לילדי גן
 
מבחן אינטליגנציה לגילאים ארבע שנים עד שש וחצי שנים. הבנוי ממבחנים מילוליים וביצועיים. המבחנים המילוליים כוללים חמישה תתי מבחנים: ידיעות כלליות, אוצר מלים, חשבון, צד שוה והבנה. 
המבחנים הביצועיים כוללים גם כן חמישה תתי מבחנים והם: בית החיות, השלמת תמונות, מבוכים, צורות גיאומטריות וקוביות. קיים גם תת מבחן נוסף הבודק זכרון שמיעתי לטווח קצר של משפטים.
מבחן זה מועבר כחלק מבטריית אבחון פסיכודידקטי, אבחון פסיכולוגי, אבחון ליקויי למידה, אבחון בשלות לכתה א' או אבחון התפתחותי.
 
 
BENDER II
 
מבחן הנותן מידע לגבי התפיסה החזותית, היכולת המוטורית והזכרון החזותי המיידי של הנבדק, 
כמו – גם על תפקודו הרגשי במידדים השונים.
מבחן זה מועבר כחלק מבטריית אבחון פסיכודידקטי, אבחון פסיכולוגי, אבחון ליקויי למידה, אבחון בשלות לכתה א' או אבחון התפתחותי.

 
ROBERTS – 2

מבחן השלכתי לגילאים 6-15 שנים. כולל 16 כרטיסים עם ציורים של ילדים במצבים שונים.

המבחן בודק תפקוד מסתגל ולא מסתגל על סולמות כמו: מתן אמון, חרדה, תוקפנות ועוד. ניתן להפיק נורמות.


 T.A.T : THEMATIC APPERCEPTION TEST
 
מבחן השלכתי לאבחון מאפיינים רגשיים חברתייים לילדים מגיל תשע שנים, נוער ומבוגרים. המבחן מורכב משלושים ואחת כרטיסים, ובהם תמונות בשחור ולבן, ברובן דמויות של אנשים. הנבחן מתבקש לספר ספור לתמונה המוצגת לפניו.
מבחן זה מועבר כחלק מבטריית אבחון פסיכודידקטי, אבחון פסיכולוגי או אבחון ליקויי למידה.
 
 

C.A.T : CHILDREN'S APPERCEPTION TEST 

מבחן התפסה לילדים (דמויות חיות)
 
מבחן השלכתי לאבחון מאפיינים רגשיים חברתיים אצל ילדים צעירים מגיל שלוש עד עשר שנים. המבחן מורכב מעשרה כרטיסים, ובהם תמונות בשחור לבן,  המתארות בעלי חיים במצבים שונים. הנבחן מתבקש לספר ספור לתמונה המוצגת לפניו.
מבחן זה מועבר כחלק מבטריית אבחון פסיכודידקטי, אבחון פסיכולוגי, אבחון ליקויי למידה, אבחון בשלות לכתה א' או אבחון התפתחותי.
 
 
 C.A.T – H :  CHILDREN'S APPERCEPTION TEST 
מבחן התפסה לילדים (דמויות אנוש)
 
מבחן השלכתי לאבחון  מאפיינים רגשיים חברתיים אצל ילדים בגילאים שש עד עשר שנים. המבחן מורכב מעשרה כרטיסים בשחור לבן, כמו במבחן CAT, אלא שבמקום חיות, מצויירות דמויות אנושיות. הנבחן מתבקש לספר ספור לתמונה המוצגת לפניו.
מבחן זה מועבר כחלק מבטריית אבחון פסיכודידקטי, אבחון פסיכולוגי או אבחון ליקויי למידה.
 
 
מבחן השלמת משפטים
 
אבחון מאפיינים רגשיים חברתיים של הנבדק. ניתנים התחלות של משפטים כמו: "הייתי רוצה ש…", "אני מאד מפחד מ…", והנבדק מתבקש להשלים את המשפט באסוציאציה הראשונה שעולה אצלו. במבחן זה ניתן להתרשם מההבעה המילולית ואופן הכתיבה.
 מבחן זה מועבר כחלק מבטריית אבחון פסיכודידקטי, אבחון פסיכולוגי או אבחון ליקויי למידה.
 
 
ציורים: בית, עץ אדם HTP: HOUSE, TREE, PERSON  
 
הציורים הם מבחנים השלכתיים לבדיקת מאפיינים רגשיים וחברתיים.

מבחנים אלו מועברים כחלק מאבחון פסיכודידקטי, אבחון פסיכולוגי, אבחון ליקויי למידה, אבחון בשלות לכתה א' או אבחון התפתחותי.

 
D.S.T. – DYSLEXIA SCREENING TEST
 
מבחן לאיתור ליקויי למידה הכולל 11 תתי מבחנים כמו: שיווי משקל, הפרדה פונמית, השחלת חרוזים, שטף מילולי וסמנטי ועוד.
מבחן זה מועבר כחלק מבטריית אבחון פסיכודידקטי, אבחון ליקויי למידה, או אבחון דידקטי.
 
 
 ריי שמיעתי של ואקיל: REY – AVLT 
 
מבחן הבודק את הזכרון השמיעתי לטווח הקצר והארוך וזיהוי מהזכרון. במבחן מבוצעת מניפולציה על הזכרון לבדיקת השפעת המוסחות על תהליך למידת חומר חדש וזכירת חומר ישן, שכבר נלמד. בנוסף, ניתן ללמוד על ההתארגנות על פי ניתוח דרך הזכירה וההתמודדות עם מטלת הכתיבה. המבחן מיועד לילדים, נוער ומבוגרים.
מבחן זה מועבר כחלק מבטריית אבחון פסיכודידקטי, אבחון ליקויי למידה או אבחון דידקטי.
 
 
ריי חזותי: REY – RCFT ROCF
 
מבחן הבודק את התפיסה החזותית, דרך ההתארגנות, עיבוד המידע החזותי והזכרון החזותי לטווח קצר וארוך. המבחן מיועד לילדים, נוער ומבוגרים.
מבחן זה מועבר כחלק מבטריית אבחון פסיכודידקטי, אבחון ליקויי למידה או אבחון דידקטי.
 
 
זכירת ספורים:  C.M.S. – CHILDREN MEMORY SCALE 
מבחן הבודק זכרון שמיעתי מיידי ומושהה וזיהוי מהזכרון של ארועים ופרטים של ספורים.
 
 
T.V.P.S. – TEST OF VISUAL PERCEPTUAL SKILLS
 
מבחן לבדיקת מיומנויות חזותיות שונות.

מבחן זה מועבר כחלק מבטריית אבחון פסיכודידקטי, אבחון ליקויי למידה או אבחון דידקטי.

 
 א' – ת'
  • מערכת לאבחון ליקויים בתהליכי קריאה וכתיבה על פי נורמות ארציות.
  • המבחן הנותן מידע לגבי תפקודו של הנבדק במיומנויות המשמעותיות לרכישת הקריאה והכתיבה כמו: פיענוח פונולוגי, קריאה בהקשר, מודעות פונולוגית, מודעות מורפו תחבירית, זכרון מילולי, שיום ושטף 
  • מילולי, כתיב ועוד.
  • מבחן זה מועבר כחלק מבטריית אבחון פסיכודידקטי, אבחון ליקויי למידה או אבחון דידקטי.
 
אבחון קריאה וכתיבה לפי דר' אסתר טוב לי
 
מבחנים דידקטיים לילדים בכיתות א' עד ט'.
באבחון ארבעה תחומי בדיקה:
תחום כללי רגשי: המתייחס לרקע התורשתי וההתפתחותי העשויים לגרום לקשיי למידה.
תחום התיפקודים התפישתיים וקוגניטיביים: עוסק בתהליך עיבוד מידע. נועד לאתר את הסיבות לקשיים.
תחום הקריאה: עוסק בניתוח תמונת פיענוח יעילות הקריאה, שטף והפקת משמעות מהקריאה.
תחום הכתיבה: עוסק בהיבט הטכני (כתב), הלשוני (כתיב) וההבעתי (הבעה בכתב) של כתיבת התלמיד או התלמידה.
מבחן זה מועבר כחלק מבטריית אבחון פסיכודידקטי, אבחון ליקויי למידה או אבחון דידקטי.
 
 
מבחן שיום ושליפה לפי דר' ג. קוה
 
מבחן הבודק מיומנויות שיום ושליפה לילדים, נוער ומבוגרים, ומהווה אמצעי להערכת קשיים בתחום הקריאה.
מבחן זה מועבר כחלק מבטריית אבחון פסיכודידקטי, אבחון ליקויי למידה או אבחון דידקטי.
 
 
מבחן מ"ן
 
מבחן להערכה של האינטליגנציה. בודק מחשבה מילולית מופשטת לכיתות הנמוכות (ג' ד' ה') ובגילאים 11:0 – 8:00 שנים. מותאם להעברה יחידנית או קבוצתית. המבחן מורכב מתשעה תתי מבחנים והם: ניגודים, מלים נרדפות, מהותיות, מיון, סיווג, הגדרה, פיתגמים, גזרה שווה והסקת מסקנות.
מבחן זה מועבר כחלק מבטריית אבחון דידקטי או אבחון ליקויי למידה.
 
 
מבחן מ"ם
 
מבחן להערכה של האינטליגנציה, הבודק מחשבה מילולית מופשטת לכיתות הגבוהות (ו' עד יב'), מגיל 11:00 – 17:11 שנים. המבחן מורכב מתשעה תתי מבחנים והם: ניגודים, מלים נרדפות, מהותיות, מיון, סיווג, הגדרה, פיתגמים, גזרה שווה וסילוגיסמים.
מבחן זה מועבר כחלק מבטריית אבחון דידקטי או אבחון ליקויי למידה.
 
 

 EMMANUEL LANGUAGE ASSESSMENT KIT

 DR. GEORGE RANTIS @ DIANA ELKHOURY
 
ערכת אבחון "עמנואל"  לפי דר' ג. רנתיסי ו – ד. אלחורי 
 
הערכת תפקודי שפה באנגלית הכוללת גם מבדקים נוספים בעברית ובערבית עבור תלמידים הלומדים בכיתות ז' ועד יב'. פותח ותוקף בישראל.
זוהי הערכה הראשונה בארץ אשר נותנת מענה סטטיסטי עבור אוכלוסיית תלמידים יהודים וערבים בכיתות חטיבת הביניים והתיכון וכוללת מבדקים בעברית, אנגלית וערבית.
מבחן זה מועבר כחלק מבטריית אבחון פסיכודידקטי, אבחון ליקויי למידה או אבחון דידקטי.
 
 
 
כרטיסי זה"ב – זיהוי התגובות במבחן
 
ערכה לאבחון נבדקים/נבדקות מגיל 8 שנים ומעלה המאפיינת תגובות בני אדם במצבי מבחן.  כלי חוויתי להבנת ביטויי הלחץ והחרדה של הנבחנים ולסיוע בחירת דרך טפול מתאימה.
מבחן זה מועבר בתהליך טפולי לזיהוי חרדה ולחץ.
 
 
 
BSID: BAYLEY SCALES OF INFANT DEVELOPMENT
 
מבחן ביילי להתפתחות תינוקות וילדים
 
מבחן להערכת כישורי מוטוריקה עדינה וגסה, שפה והתפתחות קוגניטיבית של תינוקות וילדים בגילאים מלידה ועד שלוש שנים. המבחן כולל רצף משימות ואורך כשעה. תוצאות המבחן מכומתים לסולם ומושווים למדדים הנורמליים של תינוקות בני אותו גיל (חודשים).
מבחן זה מועבר כחלק מבטריית אבחון התפתחותי.
 
 
 
מבחן מקרתי
McCARTHY SCALES OF CHILDREN'S ABILITIES
 
מבחן אינטליגנציה לילדים בגילאים שנתיים וחצי עד שמונה וחצי שנים. מכיל 18 תתי מבחנים שונים המרכיבים 6 סולמות בדיקה: התחום המילולי, התחום התפיסתי ביצועי, התחום הכמותי, מבחני זכירה, מבחני מוטוריקה וסולם קוגניטיבי כללי.
מבחן זה מועבר כחלק מבטריית אבחון בשלות לכתה א', אבחון ליקויי למידה או אבחון התפתחותי.
 
 
 
מבחן קאופמן
Kaufman Assessment Battery For Children K – ABC
 
מבחן להערכת אינטליגנציה של ילדים בגילאים שלוש עד שתים עשרה שנים. המבחן בודק הישגים ובמקביל בודק את היכולת האינטלקטואלית לפי דרך העיבוד הקוגניטיבי של המשימות. המבחן בודק את הסגנון של הנבדק בפתרון בעיות ובעיבוד המידע.
המבחנים כוללים למידה והדגמה, מה שמאפשר לעקוב אחר תגובות הנבדקים למשוב או להוראות הניתנות להם במהלך הלמידה.
מבחן זה מועבר כחלק מבטריית אבחון בשלות לכתה א', אבחון התפתחותי, אבחון פסיכודידקטי, אבחון ליקויי למידה או אבחון פסיכולוגי.
 
 
 
מבחן סטנפורד בינה 4
STANFORD BINET INTELLIGENCE SCALE
 
מבחן אינטליגנציה למדידת מנת משכל לגילאים שנתיים עד בגרות. התחומים הנבדקים במבחן הם: שפה, זכרון, חשיבה מושגית, הבנה, הבנת המספר, קואורדינציה ראייתית – תנועתית והבנה חברתית. המבחן כולל סדרת פריטים בתחומים שפורטו לעיל, הערוכים על פי דרגת קושי ובהתאמה לרמת הגיל. ניתן להשתמש במבחן סטנפורד בינה גם לבדיקת היבטים קליניים ולהתרשם משיטת העבודה, הגישות לפתרון בעיות, רמת הרכוז, רמת הפעילות, רמת ההתמדה ורמת הבטחון העצמי.
מבחן זה מועבר כחלק מבטריית אבחון התפתחותי.
 
"אשרי אדם מצא חוכמה, ואדם יפיק תבונה"
משלי ג', יג'

צור קשר

[contact-form-7 id="120" title="טופס יצירת קשר"]