אבחונים

קיימים כמה סוגי אבחונים מרכזיים:

אבחון פסיכודידקטי

נותן מענה מלא לשאלות על מצבו של הנבחן ברמה לימודית, ריגשית וחברתית.
אבחון זה מאפשר קבלת שעות סיוע לתלמיד דרך מתי"א בביה"ס.
מאפשר מתן כל סוגי ההקלות לבחינות הבגרות ללא הגבלה.
ניתן להציגו בכל מוסדות החינוך: בתי ספר, מוסדות להשכלה גבוהה והמרכז הפסיכומטרי.
אבחון לתלמידים החל מכיתות ז' תקף עד גיל 25.
אבחון לפני כיתה ז' תקף ל – 3 שנים.
האבחון הפסיכודידקטי כולל בתוכו את האבחון הפסיכולוגי ואת האבחון הדידקטי ומאתר לקויי למידה. 

במכוננו מצורף מבדק ממוחשב מוקסו MOXO (או מבחן טובה TOVA) לבדיקה מעמיקה של תפקודי הקשב והרכוז.

אבחון פסיכולוגי

נותן מענה לבדיקת יכולות אינטלקטואליות ומצב רגשי חברתי ויכול לאסוף עדויות המחשידות על קיום לקויות למידה. 

מבוצע בעיקר לבחינת מצבו של הנבחן. בשימוש נפוץ בגילאי בית ספר יסודי או כהשלמה לאבחון הדידקטי לילדים ונוער.

מוגבל במתן הקלות לבחינות הבגרות ומאושר חלקית למרכז הפסיכומטרי.

במכוננו מצורף לאבחון פסיכולוגי, ועל פי הצורך, מבדק ממוחשב מוקסו MOXO (או מבחן טובה TOVA) לבדיקה מעמיקה של תפקודי הקשב והרכוז.

אבחון דידקטי

נותן מענה מסויים לנושא הלמידה הנבחן ומאתר לקויות למידה במיומנויות היסוד: עברית, כתיבה, חשבון ואנגלית.

מומלץ כאשר מדובר בבעיה ממוקדת בתחום מסויים, וכאשר התפקוד בשאר התחומים תקין. האבחון אינו קביל בדרישה לקבלת שעות סיוע בבית הספר.

מוגבל במתן סוגים מסויימים של הקלות לבחינות הבגרות.

במכוננו מצורף לאבחון דידקטי, ועל פי הצורך, מבדק ממוחשב מוקסו MOXO (או מבחן טובה TOVA) לבדיקה מעמיקה של תפקודי הקשב והרכוז.

אבחון התפתחותי לילדי הגן

נערך על ידי פסיכולוג התפתחותי מומחה.

מיועד לגיל הרך: החל מגיל לידה עד גיל שש.

אבחון התפתחותי לילדי הגן נדרש כאשר קיים חשש לאיחור או קשיים בהתפתחות ביחס לבני הגיל. לדוגמא- ילדים שאינם מדברים היטב, אינם מבינים את הנאמר להם, מאחרים מוטורית, מפגינים אי שקט בצורה מופרזת, אינם משתפים פעולה בפעילויות השונות בגן, אינם מגיבים כשקוראים להם ועוד.

במהלך האבחון הילד מבצע משימות שמתאימות לגיל שלו (כגון בניית קוביות, הרכבת פאזלים, מענה על שאלות וכדומה). האבחון מבוצע באמצעות משחקים מובנים.

האבחון מסייע לקבוע מהם התחומים בהם הילד חזק ומהם התחומים בהם מתקשה, עד כמה הילד מאחר יחסית לבני גילו (האבחון משווה את תפקוד הילד לנורמה של בני אותו גיל), איך יוצר קשר עם הסביבה, כמה זמן מסוגל להתמיד בביצוע מטלות, כיצד הוא מתמודד כשקשה לו ועוד.

בסיום האבחון נערכת שיחת סיכום עם ההורים המסבירה את ממצאי האבחון וניתנות המלצות כיצד לסייע לילד, לאילו גורמים נוספים לפנות במידת הצורך, מהי המסגרת החינוכית המתאימה ביותר לילד ועוד.

 

 נשמח לעמוד לרשותכם להתייעצות בסוג האבחון במהלך שיחת ההיכרות.

ניתן גם לקבל החלטה עצמאית על סמן האמור לעיל או על סמך מידע שקבלת מהצוות החינוכי במוסד הלמודים

 

סודיות מקצועית

שמירה על סודיות מקצועית היא ערך עליון במכון. מימצאי האבחון וההמלצות מועברים לקליינט עצמו,
ללא דיווח לגורמים אחרים, אלא אם נתן הקליינט את הסכמתו ובחתימת ידו.

מהו אבחון?

אבחון הוא תהליך המתבצע על ידי מומחה בתחום על מנת לקבל תשובה לשאלות שהוצגו בעת ההפניה; בדרך כלל בתחומי הלמידה וההתנהגות הרגשית והחברתית. בתהליך ממופים תחומי החוזק והחולשה, מאותרים הסיבות והגורמים לסיבת ההפניה ולבסוף מוצעים דרכים להתמודדות.

מהו מערך האבחון?

האבחון לפסיכומטרי / אבחון פסיכומטרי מתקיים בצורה פרטנית במפגש אחד של שש עד שבע שעות עם הפסקות בין פרקי הבחינות או בשני מפגשים בני כשלוש עד ארבע שעות כל אחד. המפגש מתחיל בשיחת היכרות בה נלקחת אנמנזה (היסטוריית חיים) של הנבדק/ת. בהמשך, מועברת בטריית מבחנים עדכנית ורלבנטית לדרישות המרכז הפסיכומטרי.

פגישת סכום מתקיימת בסיום תהליך האבחון. ניתן בה משוב של תוצאות המבחנים, משמעותם והמלצות לדרכי התמודדות. ניתנת הדרכה לאיסוף המסמכים הרלבנטיים להגשת בקשה לאבחון לפסיכומטרי / אבחון פסיכומטרי.

דו"ח סכום האבחון נמסר בשיחת הסיכום וכתוב בשפה ברורה, מובנת ומותאמת לדרישות המרכז הפסיכומטרי.

"אמר החכם: כל דבר שמתרבה - ערכו פוחת, חוץ מן השכל, שכל מה שהוא מתרבה ערכו עולה"
"שיחות ערב", רצהבי

צור קשר