שיפור חברתי במתבגרים

מובאים להלן מיגוון הצעות לסרטים, העוסקים בתחום החברתי, ומתאימים למתבגרים.

עולם הסרטים הוא אמצעי מצויין להתחבר לילדים ולקדם תהליכים חברתיים, במיוחד אצל מתבגרים.
תכני הסרט מעלים שאלות, מחשבות ודילמות בין אישיות – נושאים שניתן לדון עליהם בשיחה בשעורי חברה בבית הספר, במפגש עם החברים או איתכם ההורים.

קראטה קיד

הסרט מספר על דרה פארקר, ילד אמריקאי בן ה- 12, שעבר לחיות בסין. מתוארים קשיי הסתגלותו לחיים החברתיים על רקע תרבות ושפה שונה, כשהוא חשוף לקבוצה אלימה העושה שימוש שלילי בחוכמת הקונג פו. לצד קשייו הוא מכיר חברה סינית בת גילו, המגלה הבנה לקשייו. דרה מתיידד עם איש התחזוקה מר האן, המלמד אותו שקונג פו זה לא רק אגרופים והתחמקויות, אלא גם בגרות ורוגע. מסר זה מועבר בסופו של דבר לילדים האלימים המצליחים ללמוד לקח בקשר עם הילד דרה.

אני והחבר'ה (באנגלית: Stand By Me)

הסרט מגולל את סיפורם של ארבעה נערים צעירים שיוצאים למסע חיפוש אחר גופה של ילד בן גילם. המסע הכולל אתנחתות קומיות והרפתקאות נעורים, מהווה סיפור מסגרת למסע האמיתי המתרחש בנפשותיהם של הילדים. הסיפור עוסק למעשה ביחסים, בקירבה, בניכור, בבדידות ובהתבגרות. לצפיה לחץ כאן

בעל זבוב

הסרט מספר על קבוצת ילדים שנקלעו לאי בודד כתוצאה מתאונה אווירית. ניתן לצפות בדינמיקה החברתית המתגבשת בינהם על רקע הצורך הבסיסי בקיום והישרדות.

תעביר את זה הלאה

הסרט מביא את סיפורו של תלמיד צעיר אשר רוצה להפוך את העולם, לעולם טוב יותר – ולאחר שהוא גם מקבל אישור מן המורה שלו, הוא אכן הולך לעשות את זה. הסוף מפתיע ומעורר מחשבות…

בעולם טוב יותר

סרט דני. זכה באוסקר ובגלובוס הזהב לסרט הזר לחץ כאן לצפיה

הסרט מעלה דילמה לגבי מהי הדרך הטובה והנכונה להתמודד עם אלימות בין ילדים, בין מתבגרים ובין מבוגרים. מוצגים דרכים של כניעה וויתור לצד שימוש באלימות כהתגוננות ותפיסת שליטה, כוח ומעמד. זהו סרט המאזן בין הנקמה לסלחנות ומה שביניהם תלוי למעשה במעשנו.
 בנוסף, על רקע דימניקה של חברות בין אישית של 'השולט' ו'הנגרר', עולים שאלות לגבי "המחיר" בביטוי או אי ביטוי דעה אישית, במקרה שהיא מנוגדת לדעת האחר או הרב השולט.

יומנו של חנון 1

 יומנו של חנון הינו העיבוד הקולנועי של הספר 'יומנו של חנון' מאת ג'ף קיני.  הסרט מביא את סיפורו של תלמיד בחטיבת הביניים, שמנסה בכל כוחו למצוא את מקומו בעולם החברתי בבית הספר המקיף (חטיבה ותיכון) ומחוצה לו. עד שהוא ימצא את מקומו הוא עובר שלל הרפתקאות מצחיקות ומשעשעות ולעיתים מתסכלות, שמזכירות לכולם עד כמה היה זה מיוחד להיות מתבגר. הסרט עוסק ביחסים בין בני גיל העשרה; בין בנים ובנות, ביחסים בין אחים וגם מתייחס לקשר עם דמויות סמכות; הורים ומורים. עולות שאלות של מי הוא חבר טוב? כיצד נוצרים חברויות? איך בוחרים חבר? והתפתחות הקשר החברתי לאורך זמן וארועים שונים. מה תפקידו/אחריותו של אח בוגר? וכד'.

יומנו של חנון 2

הינו סרט נוסף המתבסס על ספרי הסדרה של ג'ף קיני. הסרט עוסק במתבגרים בתחום המשפחה; עולים היחסים בין האחים בינם לבין עצמם ובין המתבגרים להוריהם. בנוסף, קיימת גם התייחסות לקשרים עם חברים בני אותו המין ולקשרים בין המינים (בנים ובנות); התאהבויות, חברויות ראשונות וכדומה. מומלץ לצפיה ולדיון.

ממלכת טראביתיה

בסרט מדובר על חברויות, שנוצרות בגיל העשרה, שינויים בקשרים הבין אישיים לאורך זמן, פתרונות להתמודדות עם קשיים ושימוש בעולם הדמיון כמקור ליצירתיות ופיתוח רעיונות. הסרט מפגיש את הצופים עם מות פתאומי של חבר קרוב.

קרא עוד:
"הדרך הטובה ביותר לרכוש חבר, היא להיות חבר"
ראלף ואלדו אמרסון
atararot@gmail.com | 055-6822-582 | 09-7717-099
גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן