קשב ורכוז

 
 
ההצעות למורה המובאות להלן מותאמות לילדים היפראקטיביים עם הפרעת קשב ורכוז   (ADHD) וגם לילדים עם קשיים בקשב ורכוז בלבד (ללא היפראקטיביות) (ADD).
 
 
תלמידים עם בעיית קשב ורכוז בלבד (ללא היפראקטיביות) אינם אקטיביים בדרך כלל, הם מאוד חברותיים, ואינם מפריעים בכתה. הבעיות העיקריות איתן צריך להתמודד בכתה הן: משך הריכוז, סיום העבודות, תכנון וארגון הסדר בשולחן העבודה ומוטיביציה.
 
  • התחילי וסיימי את השעור עם תזכורת קצרה לתלמידים לגבי עבודות, שעורים וחומר הקשורים לשעור.
  • הדביקי לשולחן התלמיד טבלה עם רשימת המטלות לשעור שתשמש כתזכורת חזותית בנוסף לשמיעת המשימות.
  • בדקי את הסדר בשולחן התלמיד, והגבילי לפי הצורך את מספר החפצים וסוג הדברים שמותר לשים על השולחן.
  • ודאי שהתלמיד הבין את ההוראות כהלכה. גשי לתלמיד באופן אישי ובקשי ממנו לחזור על ההוראות או בקשי מתלמידים אחרים לעשות זאת כחלק אינטגרלי של השעור. רצוי לא להביך את התלמיד לפני כל הכתה, אלא לעשות זאת בחשאי במידת האפשר.
  • תני הפסקה קצרה לתלמיד לאחר חמש עשרה עד עשרים דקות של עבודה רצופה. אפשרי לתלמיד לעסוק בפעילות פיזית בין פרקי זמן של עבודה לימודית כגון ביצוע שליחויות עבור המורה.
  • הצמידי תלמיד חונך חיובי לתלמיד המתקשה בהתנהגותו, על מנת שיתמוך בתלמיד עם ADHD, וישמש לו דוגמה להתמדה לימודית ותזכורת להשלים עבודות. התלמיד החונך יוכל להשתתף בתוכנית החיזוקים ולהרוויח פרסים בהתאם.
  • השתמשי במיגוון ערוצי תקשורת תחושתית כדי להגביר את הרכוז והמאמץ המושקע בכתה. לדוגמא: נגיעה בכתף התלמיד להזכיר לו להמשיך במשימות, מתן הוראות ורבליות וכתובות כאחד, שימוש בתזכורת לא ורבלית כמו הצבעה על העבודה או חיוך.
  • השתמשי בחיזוקים חיוביים כמו: מתן פרסים מוחשיים מסביבתו הטבעית של הילד. אפשר להשתמש בשיטת הניקוד, הדבקת כוכבים וכדומה, שניתנים כאשר הילד סיים מטלה בהצלחה הנקודות ניפדות בסוף היום בפרס קטן. המטרות צריכות להיות ספציפיות ורצוי שהילד יחווה הצלחה בהתחלה. בהדרגה, ועל פי התקדמות התלמיד, ניתן להעלות את הדרישות עד לרמה הרצויה.
  • מחברת קשר להורים יעילה ביותר כמכשיר לעיצוב התנהגות כאשר השימוש בה נכון וכאשר נישמרים הקריטריונים הבאים:
א. הצעה לשימוש במחברת קשר בשיחה בין המורה וההורים.
ב. הערכה מדוייקת של המטרות על ידי המורה.
ג. חלוקת היום למקטעים במקום הערכה כוללנית בסוף היום.
ד. תגמול מתאים מיידי בבית ובביה"ס מעלה את המוטיבציה. חשוב לחזק סמוך לארוע, ולא לאחר זמן.
 
 
ילדים מבוגרים יותר יכולים להשתמש ביומן התלמיד כמחברת הקשר. חשוב שההורים והמורים יחתמו על המסרים במחברת וכך יאשרו את קריאתם, התייחסות אליהם ושיתוף פעולה הדדי.
 
קישורים נוספים
 
 
 
"תפקידו של החינוך היא לעצב את האופי"
                                                                             (הרברט ספנסר)
 
 
היכן אנחנו?
 
רעננה – אזור השרון (המשרת גם את כפר סבא, הוד השרון, הרצליה, רמת השרון, נתניה, קדימה צורן, אבן יהודה, תל מונד, כפר יונה ועוד).
ראש העין – אזור המרכז (המשרת גם את אורנית, שערי תקוה, אלעד, שהם, שוהם, פתח תקוה, מכבים, רעות, מודיעין וישובי השומרון).
גבעתיים – אזור המרכז (המשרת גם את רמת גן, תל אביב, רחובות, ראשל"צ, ראשון לציון, חולון ועוד).
 
 
 

טפול באספרגר
התפרסם מאמר ב - 6/17 בעיונים בחינוך
כתב עת לעיון ולמחקר בחינוך
על מקרה בטפולנו המשתף
בניסיון רב בטפול באספברגר
 
האבחונים מוכרים
בכל מוסדות החינוך בארץ ובחו"ל, המרכז הפסיכומטרי ובמרבית המוסדות להשכלה גבוהה
 
אבחון לפסיכומטרי
תאריך אחרון לרישום
להגשת אבחון לפסיכומטרי
ו/או אבחון להקלות לבחינת אמי"ר
(אנגלית מיון לרמות)
לבחינת יע"ל (בחינה מיון בעברית)
בתנאים מותאמים: 25/2/19
לבחינה באביב 2019
 
שיפור ההישגים
מתן הקלות בעקבות אבחון
בבחינות הבגרות
ובבחינה הפסיכומטרית
יסייעו לשפר את ההישגים.
 
MOXO
מבחן ממוחשב חדש מדוייק ואמין
לבדיקת הפרעות קשב ורכוז
עם נורמות ישראליות
לילדים, נוער ומבוגרים
 
הקלות בבגרות באנגלית
ללומדים 4-5 יחידות:
הקראת שאלון הבחינה
השמעת שאלון הבחינה
בחינה מתוקשבת
התעלמות משגיאות כתיב
- להקלות אלו יש צורך
באבחון פסיכודידקטי
לפי הנחיות משרד החינוך
לפרוט לחץ כאן
 
זכויות עולים
בבחינות הבגרות
לעולה חדש, עולה ותיק או תושב חוזר
 
ליקוי למידה
לא מילולי - הסבר המאפיינים
 
איך להפוך מגבלה ליתרון
צפו בסרט מדהים על נער עיוור
שהפך את מגבלתו ליתרון
 
C.P.T מבחן ממוחשב לבדיקת קשב ורכוז
C.P.T  (מקביל ל - TOVA) מצורף לכל סוג אבחון
במכוננו, לבדיקת התחום באופן מעמיק.
 
אנשי טפול וחינוך!
טיפים לשיפור
התקשורת והתישאול
 
היתרון של הסובלים
מקשיי קשב ורכוז
 
איך להצליח בחיים
תוכנית מפורטת ומנומקת
על פי מחקרים עדכניים
 
הטרדה מינית
איך להירגע - טיפים
לחצו על הקישורים ותתרגלו
 
קשר מורה תלמיד
 טפוחו מסייע
להתפתחותו, רווחתו
והישגיו של התלמיד
 
אמצעי התקשורת
הסכנות לילדים ולנוער
ודרכי התמודדות
 
הצעות לשיפור מצב חברתי
מתגייסים לצהל
עם קשיי קשב ורכוז -
טיפים איך להתנהל נכון בתהליך הגיוס ולאחריו.
 
האם אני בזוגיות טובה?
עשרה נושאים
שינחו אותך
לבדיקה עצמית או כשיחה עם בן/בת זוגך/תך לחץ כאן.
 
קשב ורכוז
מתגרשים ורוצים לספר לילדים?
טיפים איך לנהל שיחה כזו; לחץ כאן.
הדרכה, ליווי ותמיכה מקצועית תוכלו לקבל במכוננו.
 
 
מה ההבדל בין סוגי האבחון השונים?
נשמח לעמוד לרשותכם להתייעצות לגבי סוג האבחון להסברים נוספים
 
מה יגדיל סיכוייך לקבל התאמות בפסיכומטרי?
מבחן מפעם
בפסיכומטרי - מהו? 
 
:שם
:טלפון
:Email

צלצל עכשיו!

נייד: 055-6822582

טלפון: 09-7717099

לבלוג של מכון עטרה

לפייסבוק העסקי שלנו עטרה עטרה