דרך להשגת מטרות

אנו נידרשים להשיג מטרות בחיינו כמעט בכל יום

ישנן מטרות "על" שאנו שואפים אליהם כמו: להוציא תעודת בגרות, למצוא בן/בת זוג, ללדת ילדים וכדומה.
הדרך להשגת מטרותנו לפעמים ארוכה ורצופה מכשולים. היא מלווה ברגשות תקוה ושמחה, אך יכולים להתלוות לכך גם רגשות וויתור ותיסכול. בשיחות עם הורים ומורים בתהליך של אבחון פסיכודידקטי עולים שאלות חוזרות איך לדרבן את הילדים או התלמידים ולעזור להם להשיג מטרות חיוניות:

מובאים עבורכם הורים ומורים עקרונות שכדאי לאמץ וליישם להשגת מטרותינו:


• קבע לך יעד או מטרה אותה הינך רוצה להשיג. ההמלצה היא לא לנסות להשיג את המטרה בבת אחת בחזקת "תפסת מרובה לא תפסת".

• חלוקת מטרת ה"על" לתת מטרות קצרות
אחת הדרכים שתעזורנה לנו בהשגת מטרות ה"על" היא תכנון לטווח קצר של תת המטרה. דהיינו אם יעדנו היא להשיג תעודת בגרות, ניתמקד תחילה במקצוע אחד או שניים, בהם עלינו לערוך בחינת בגרות. נתכנן תחילה את השבוע הראשון בהשגת המטרה (זמני למידה, הכנת עבודות, קריאה בילויים), את החודש הראשון וכך עד לבחינת הבגרות.

• תחילה, הקדשת זמן מינימלית לביצוע תת המטרה, ובהמשך – הגדלת טווח ההשקעה בצורה הדרגתית.
לצורך תכנון תת המטרה נתייחס למצב הבסיס, בו אנו נמצאים. אם למשל, יעדנו הוא שהילד יכין שעורים. במצב נתון בו אין הכנת שעורים בכלל, תהיה תת המטרה הראשונית להקציב פרק זמן קצר מאד להכנת שעורים; חמש דקות בכיתות הנמוכות ורבע שעה בכיתות הגבוהות.

• מתן חיזוקים על הצלחות קטנות ועל הדרך בהשגת המטרות
השעורים, שנעשו בפרק זמן קצר זה, יוחזקו על ידינו ועל ידי המורה. בהמשך, נעלה בהדרגה את זמני הכנת השעורים (עשר דקות, רבע שעה וכך הלאה). ניתן גם לשאול את הילד/ה באיזה מקצוע הוא בוחר להכין שעורים, ובהמשך עם חוויית ההצלחות להרחיב את טווח הכנת השעורים במקצועות אחרים.

מקורות נוספים:

"בסופו של עניין, הטיפות הקטנות ישחקו את הסלע"
לוקרטיוס
atararot@gmail.com | 055-6822-582 | 09-7717-099
גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן