אבחון לבית ספר יסודי

  • האבחון מיועד לתלמידים הלומדים בנסגרת בתי – ספר יסודיים.
  • כולל אבחון ליקויי למידה, המאתר את הסיבות לקשיים בלמודים ומציג המלצות כדרכי התמודדות.
  • במקרים מסויימים בהם מאותרים קשיים רגשיים ו/או חברתיים ניתנים המלצות לדרכי התמודדות נכונה.
  • בדיקה ממוחשבת של קשב ורכוז – מבחן מוקסו – MOXO או מבחן C.P.T (מקבילה של מבחן TOVA, מבחן טובה) מצורף לכל סוג אבחון במכוננו. לחץ לפרטים נוספים
  • המלצות האבחון קבילות בכל מוסדות החינוך בארך ובחו"ל, וכן בכל הרשויות המקומיות והעירוניות בארץ ובחו"ל.
 

אבחון לבתי ספר יסודיים יכול להתבצע באחד מסוגי האבחון הבאים:

  • אבחון פסיכודידקטי / אבחונים פסיכודידקטיים (כולל אבחון לקויות למידה)
  • אבחון פסיכולוגי
  • אבחון דידקטי בקריאה וכתיבה בעברית
  • אבחון דידקטי בחשבון
  • אבחון דידקטי באנגלית
 

מה ההבדל בין סוגי האבחון השונים?

אבחון פסיכודידקטי / אבחונים פסיכודידקטיים (כולל אבחון לקויות למידה)

אבחון הפסיכודידקטי / אבחונים פסיכודידקטיים הינו אבחון מקיף ביותר, וכולל את החלק הפסיכולוגי והחלק הדידקטי.
אבחון פסיכודידקטי / אבחונים פסיכודידקטיים נעשים על ידי פסיכולוג מומחה ן/או בכיר.
הוא בודק מאפיינים פסיכולוגיים כמו: רמת IQ ותפקודים משמעותיים ללמידה כמו: זכרון, רכוז, מוטוריקה, תפיסה וכדומה.
כולל אבחון לקויות למידה, המאתר את הסיבות לקשיים הלימודיים.
נבדקים מאפיינים רגשיים חברתיים כמו: רמת מוטיבציה, עמידה בלחץ וכדומה.
נבדקת שליטה באבני היסוד, ממופים הישגי הנבדק יחסית לגיל/כתה של הנבדק בקריאה והבנת הנקרא בעברית, חשבון, אנגלית, הבעה בעל – פה והבעה בכתב. בתהליך של אבחון פסיכודידקטי / אבחונים פסיכודידקטיים – נבדקים למעשה כל ההיבטים העשויים להשפיע על סיבת ההפניה וניתנים המלצות לדרכי התמודדות.

אבחון פסיכולוגי

נעשה על ידי פסיכולוג מומחה ו/או בכיר.
הוא בודק מאפיינים פסיכולוגיים שכליים (כמו: רמת IQ), רגשיים וחברתיים.
מומלץ לבצע אותו כאשר עולה שאלה לגבי מנת המשכל, בדיקת המצב הרגשי חברתי וכהשלמה לאבחון הדידקטי.

אבחון דידקטי (כולל אבחון לקויות למידה)

נעשה על ידי מאבחן/ת דידקטי/ת.

כשמו דידקטי, הוא בודק את התחומים הקשורים ללמידה. כולל אבחון לקויות למידה, המאתר הסיבות לקשיים הלימודיים, ונותן המלצות לשיטות למידה והורות על פי מימצאי האבחון.

קיימים סוגים שונים של אבחון דידקטי (כולל אבחון לקויות למידה):

אבחון דידקטי בקריאה וכתיבה בעברית
אבחון דידקטי בחשבון
אבחון דידקטי באנגלית
 
אבחון פסיכודידקטי
אבחונים פסיכודידקטיים
אבחון פסיכולוגיאבחון דידקטי
הכשרת המאבחן פסיכולוג מומחה/בכירפסיכולוג מומחה/בכירמאבחן דידקטי מוסמך
משך זמן האבחון כ – 7 שעות כ – 5 שעות כ – 4.5 שעות
מתקבל בועדת שילוב
לקבלת סיוע בבית הספר
כןכןלא
מתקבל בועדת השמה
להתאמת מסגרת לימודים
כןכןלא
 נשמח לעמוד לרשותכם להתייעצות לגבי סוג האבחון במהלך שיחת ההיכרות. ניתן גם לקבל החלטה עצמאית על סמך האמור לעיל או על סמך מידע שקבלת מהצוות החינוכי במוסד הלמודים.
 

ייחודיות תהליך האבחון במכוננו

מאז תחילת פעילותו של מכון עטרה אובחנו בו אלפי ילדים, נוער ומבוגרים.

נעשה שימוש בבטריות מעודכנות וחדשניות:

  • בדיקה ממוחשבת של קשב ורכוז – מבחן  מוקסו MOXO או  ה – C.P.T (מקביל ל – TOVA, מבחן טובה) הוא אחד מכלי האבחון במכוננו. פרטים נוספים 
  • לדו"ח האבחון מצורף פרופיל קוגניטיבי ממוחשב.
  • קיימת היענות מהירה ובמקרים דחופים – היענות מיידית.
  • האבחונים מוכרים במשרד החינוך ובמוסדות להשכלה גבוהה.

מהו אבחון?

אבחון הוא תהליך המתבצע על ידי מומחה בתחום על מנת לקבל תשובה לשאלות, שהוצגו בעת ההפנייה; בדרך כלל בתחומי הלמידה וההתנהגות הרגשית והחברתית. בתהליך ממופים תחומי החוזק והחולשה, מאותרים הסיבות והגורמים לסיבת ההפניה ולבסוף מוצעים דרכים להתמודדות.

מהו מערך האבחון?

האבחון כולל פגישת היכרות עם הפונה או הוריו (אם מדובר בקטין), בה נלקחת אנמנזה (היסטוריית חיים) של הנבדק.
מתקיימים מפגשי האבחון בצורה פרטנית עם הנבדק בהם מועברת בטריית מבחנים עדכנית ורלבנטית לסיבת ההפניה ולגיל הנבדק. משך מפגשי האבחון גמישים, ונעים בין שעה לשש שעות, בהתאם לגיל הנבדק ומשך הזמן בו הוא יכול להתמודד עם מטלות.
פגישת סכום מתקיימת בסיום תהליך האבחון. ניתן בה משוב של תוצאות המבחנים, משמעותם והמלצות לדרכי התמודדות.
דו"ח סכום האבחון נמסר בשיחת הסכום וכתוב בשפה ברורה ומובנת.
"יפה תלמוד תורה עם דרך ארץ"​
אבות ב'

צור קשר