משפחה מאושרת

חמישה עקרונות - כיצד להפוך משפחתה למאושרת
 
תקציר:
רובין שארמה בספרו "חוכמת המשפחה: שעורי חיים" מלמד בתובנה עמוקה ובפשטות נפלאה חמישה עקרונות היכולים להפוך כל אחד למנהיג במשפחתו ולשפר את ריווחתה הרגשית.
 
 
על פי שארמה, אם רצוננו להביא את משפחנו למקום טוב,
עלינו קודם כל להראות דוגמא אישית.
"הדרך הטובה ביותר להמריץ את ילדייך להפוך למבוגרים שחלמת שיהיו, היא להפוך (בעצמך) לסוג המבוגר שהיית רוצה שיהיו... אם את/ה תבצע/י את השינויים הדרושים, משפחתך תלך בעקבותייך..."

כדי לשפר את חיינו אנחנו חייבים קודם כל לשפר את החשיבה שלנו
היכולת לבחור את הדרך, בה אנחנו מפרשים את מה שקורה לנו היא התכונה האנושית הנעלה ביותר שלנו..."

המיומנות השניה החשובה היא לקיים הבטחות ולעמוד בהתחייבויות.
אנשים המקיימים הבטחותיהם משרים אמון. המשפחה סומכת עליהם ומאמינה במה שהם אומרים.
לכן, יש צורך להיות סלקטיבי במה שמבטיחים. כדי להיות מנהיג/ה בבית, עליך להיות קודם כל מופת של יושרה.
את/ה חייב/ת להפוך לאדם שעושה את הדבר הנכון כל הזמן, אדם שחי לפי קוד אישי של כבוד. כך, ירחשו לך אנשים כבוד.
שארמה מביא את הספור על הנגר להסבר דבריו. הספור מדבר על נגר, שעמד לפרוש לאחר קריירה ארוכה ומפוארת של בניית בתים. אולם, בתחילת הקריירה הארוכה שלו אצל אחד מקבלני הבניין הגדולים, הוא נדרש להבטיח הבטחה מיוחדת. הנגר היה צריך להבטיח לקבלן שהוא יבנה כל בית כאילו זה הפרויקט החשוב ביותר שקבל אי פעם. היה עליו להבטיח שכל בית ייבנה במסירות, בדאגה ובאהבה. כשהתכונן לפרוש, נכנס הנגר למשרדו של הבוס כדי להודיע לו שהבית שסיים לבנות זה עתה הוא הבית האחרון שלו. הבוס הביע את צערו על פרישתו של בעל המלאכה המצויין שלו.
הוא בקש ממנו טובה אחת אחרונה: "בנה עבורי רק עוד בית אחד" בקש המעביד, "ואז תהיה חופשי ללכת".
הנגר שרחש כבוד רב לבוס שלו, הסכים והתחיל לעבוד מיד על הבית החדש. אולם, שלא כמו בית אחר, שבנה במשך השנים, הוא לא ניצל את כל הכישורים שלו בעבודתו האחרונה, והשתמש בכל התכסיסים שהכיר כדי לחסוך זמן,
ולסיים את הבית במהירות רבה כדי לפרוש כבר לגמלאות. הוא "עיגל פינות", השתמש בחומרים גרועים ומיהר לסיים את המשימה מהר ככל האפשר.
הבית הושלם בתוך כמה שבועות, והנגר הודיע על כך לבוס שלו.
"תודה שעשית זאת בעבורי".  אמר הבוס לנגר בהכרת תודה. הוא נתן לנגר את המפתחות לדלת הראשית. "המפתחות הם בשבילך. הבית שזה עתה סיימת לבנות הואמתנת הפרידה שלי על כל שנות עבודתך הקשה והמסורה". הנגר היה המום. הוא לא האמין שהבית שסיים לבנות זה עתה הוא שלו. לו היה יודע, היה משקיע בו את מיטב כשרונו.
הנגר הפר את ההבטחה החשובה ביותר שהבטיח
למעביד שלו ולעצמו, ההבטחה, שהוא יבצע את עבודתו בהצטיינות ובמומחיות. מכיוון שהפר התחייבות בסיסית זו,
הוא קבל את הבית הגרוע ביותר שבנה אי פעם. אלה פני הדברים גם בחיינו. אנחנו מפרים הבטחות, וכך מגיעים למצבים מביכים שיצרנו בעצמנו בשל האופן שבו פעלנו.

העקרון השלישי הוא להעצים יכולות וכשרונות ולא להתמקד בחולשות.
רוב האנשים מבלים יותר זמן בהתמקדות בחולשות שלהם מאשר בפיתוח הצדדים החזקים שלהם. כתוצאה מכך, רב האנשים לעולם אינם מתחברים לגדולה הטמונה בהם, שמחובתם לגלותה.
כשילדים עושים משהו לא טוב יש להקפיד ולומר שהתנהגותם אינה בסדר, ולא הם עצמם. חשוב באותה מידה להעניק להם אהבה ללא תנאי, ולהביא לידיעתם שאתם אוהבים אותם, ולא משנה מה הם עושים.
למרות זאת יש כמה כללים והגבלות שיש להציב. הילדים צריכים לדעת שבכל פעם שהם יפרו את הכללים, הם ייענשו.
לכל הגאונים שהופיעו על במת ההיסטוריה לפנינו היה דבר אחד משותף - הם התרכזו בטיפוח התכונות, שהפכו אותם למיוחדים. אינשטיין ,למשל, היה לו מספיק שכל להבין שיש לו כשרון מופלא לפיזיקה, ולכן הקדיש את חייו לפיתוח הכשרון הזה. הוא לא עבר לתחום ביולוגיה או הכימיה. הוא התמחה בכישרון הבסיסי שלו. ומכיוון שהתמיד בכך והקדיש שנים על גבי שנים למומחיות זו, בסופו של דבר הוא הגיע לגדולה כאדם.
לאחר אתור הכשרונות, עלינו לסייע לילדנו להיות מודעים להם ולעזור בטיפוחם.
המפתח האמיתי הוא לעודד אותם להתמקד בכישרונות הייחודיים שלהם מוקדם ככל האפשר, ולמשך זמן רב ככל האפשר.
מיכלאנג'לו אמר פעם ש'השיש שעדין לא סותת מכיל בחובו את צורתה של כל מחשבה העולה בראשו של האומן הטוב ביותר'.
גרעין השליטה על החיים נמצא בעשיית כל הנדרש כדי להפוך את החלום למציאות. הילדים שלך הם כמו גושי שיש בעלי כשרונות גולמיים ופוטנציאל עשיר. אנו חייבים להיות כמו אותו אומן דגול - לפסל, לעצב ולהגדיר אותם באמצעות המנהיגות שלך.

הדיסיפלינה הרביעית של הגדולה האישית עוסקת בנתינה, בנדיבות.
היד הנותנת היא היד האוספת, ונתינה מתחילה את תהליך הקבלה. מי שנותן הכי הרבה הוא המנצח. זה אחד החוקים הנצחיים של האנושות.
שארמה מציע לחיות בפשטות, שמחה ושלווה. גבורי ספריו אכן עשו שינוי לחיים כאלה.

הדיסיפלינה החמישית היא לגלות את המשמעות העמוקה ביותר של החיים ולהשאיר אחריכם מורשת עשירה.
כל אחד צריך לשאול את עצמו לא רק כהורה, אלא גם כאדם 'מה יוותר מחיי לאחר שאמות'?
עלינו לדאוג לעולם שלנו ולחיות את חיינו בדרך שתביע חמלה, עניין ודאגה כלפי אחרים. עלינו לוותר על הכבלים המגבילים את מחשבותינו ומגמדים את מעשינו, ולהעז ולראות כיצד נראה באמת האני הטוב ביותר שלנו. לעשות זאת פרושו לחיות באמת.
 
שארמה מציע:
"העניקי את מתנת החוכמה הזאת לילדייך, וכך תנהגי באופן אצילי כהורה. חיי את חייך לאורה של חוכמה זו,
 ובכך תבטיחי שתמיד תהיי אדם גדול".
 
מעניין, חכם ונראה לכאורה כל כך פשוט. מצריך שינוי דפוסי חשיבה ותגובה.
ובעיקר - שינוי ההרגלים לפיהם אנו פועלים...

נסו ותצליחו!!!
 
 
 
"כל מה שמביא לידי שמחה, הוא טוב"
                                                                               (שפינוזה)
 
 
 
היכן אנחנו?
רעננה – אזור השרון (המשרת גם את כפר סבא, הוד השרון, הרצליה, רמת השרון, נתניה, קדימה צורן, אבן יהודה, תל מונד, כפר יונה ועוד).
ראש העין – אזור המרכז (המשרת גם את אורנית, שערי תקוה, אלעד, שהם, שוהם, פתח תקוה, מכבים, רעות, מודיעין וישובי השומרון).
גבעתיים – אזור המרכז (המשרת גם את רמת גן, תל אביב, רחובות, ראשל"צ, ראשון לציון, חולון ועוד).
 
 

טפול באספרגר
התפרסם מאמר ב - 6/17 בעיונים בחינוך
כתב עת לעיון ולמחקר בחינוך
על מקרה בטפולנו המשתף
בניסיון רב בטפול באספברגר
 
האבחונים מוכרים
בכל מוסדות החינוך בארץ ובחו"ל, המרכז הפסיכומטרי ובמרבית המוסדות להשכלה גבוהה
 
אבחון לפסיכומטרי
תאריך אחרון לרישום
להגשת אבחון לפסיכומטרי
ו/או אבחון להקלות לבחינת אמי"ר
(אנגלית מיון לרמות)
בתנאים מותאמים: 17/10/18
לבחינה בדצמבר 2018
 
שיפור ההישגים
מתן הקלות בעקבות אבחון
בבחינות הבגרות
ובבחינה הפסיכומטרית
יסייעו לשפר את ההישגים.
 
MOXO
מבחן ממוחשב חדש מדוייק ואמין
לבדיקת הפרעות קשב ורכוז
עם נורמות ישראליות
לילדים, נוער ומבוגרים
 
הקלות בבגרות באנגלית
ללומדים 4-5 יחידות:
הקראת שאלון הבחינה
השמעת שאלון הבחינה
בחינה מתוקשבת
התעלמות משגיאות כתיב
- להקלות אלו יש צורך
באבחון פסיכודידקטי
לפי הנחיות משרד החינוך
לפרוט לחץ כאן
 
זכויות עולים
בבחינות הבגרות
לעולה חדש, עולה ותיק או תושב חוזר
 
ליקוי למידה
לא מילולי - הסבר המאפיינים
 
איך להפוך מגבלה ליתרון
צפו בסרט מדהים על נער עיוור
שהפך את מגבלתו ליתרון
 
C.P.T מבחן ממוחשב לבדיקת קשב ורכוז
C.P.T  (מקביל ל - TOVA) מצורף לכל סוג אבחון
במכוננו, לבדיקת התחום באופן מעמיק.
 
אנשי טפול וחינוך!
טיפים לשיפור
התקשורת והתישאול
 
היתרון של הסובלים
מקשיי קשב ורכוז
 
איך להצליח בחיים
תוכנית מפורטת ומנומקת
על פי מחקרים עדכניים
 
הטרדה מינית
איך להירגע - טיפים
לחצו על הקישורים ותתרגלו
 
קשר מורה תלמיד
 טפוחו מסייע
להתפתחותו, רווחתו
והישגיו של התלמיד
 
אמצעי התקשורת
הסכנות לילדים ולנוער
ודרכי התמודדות
 
הצעות לשיפור מצב חברתי
מתגייסים לצהל
עם קשיי קשב ורכוז -
טיפים איך להתנהל נכון בתהליך הגיוס ולאחריו.
 
האם אני בזוגיות טובה?
עשרה נושאים
שינחו אותך
לבדיקה עצמית או כשיחה עם בן/בת זוגך/תך לחץ כאן.
 
קשב ורכוז
מתגרשים ורוצים לספר לילדים?
טיפים איך לנהל שיחה כזו; לחץ כאן.
הדרכה, ליווי ותמיכה מקצועית תוכלו לקבל במכוננו.
 
 
מה ההבדל בין סוגי האבחון השונים?
נשמח לעמוד לרשותכם להתייעצות לגבי סוג האבחון להסברים נוספים
 
מה יגדיל סיכוייך לקבל התאמות בפסיכומטרי?
מבחן מפעם
בפסיכומטרי - מהו? 
 
:שם
:טלפון
:Email

צלצל עכשיו!

נייד: 055-6822582

טלפון: 09-7717099

לבלוג של מכון עטרה

לפייסבוק העסקי שלנו עטרה עטרה