חשיבה חיובית

 
 
מחקרים מראים כי קיים קשר בין החשיבה, לרגש, לגוף ולהתנהגות:
מחשבותנו משפיעות על רגשותינו;
רגשותנו משפיעים על מחשבותינו;
מחשבותינו ורגשותינו משפיעים על גופנו.
 
כשאנו חושבים מחשבות שליליות, גם מצב הרוח שלנו משתנה בהתאם ואנו מתמלאים ברגשות שליליים, ואילו מחשבות חיוביות נותנות לנו הרגשה טובה, ומסייעות לנו להתמודד טוב יותר עם מכשולים שונים העומדים בדרכנו.
 
 
בהקשר זה ניתן להבחין בשתי גישות:
 
 
חשיבה אופטימית, המתייחסת להיבטים החיוביים שבמציאות ורואה בתקווה את המטרה ואת העיקר,
 
 
לעומת חשיבה פאסימית הבוררת מתוך המציאות את ההיבטים השליליים, ומובילה לעיתים עד ליאוש.
 
 
בעבודות שונות העוסקות בהפחתת חרדה, בטפול בהרגשת אין אונים וביצירת חוסן נפשי,
 
נמצא שיצירת חשיבה חיובית מביאה לשינוי במימדים האחרים – הרגשי, הגופני וההתנהגותי.
 
 
באמצעות החשיבה אנו בוחרים את נקודות הראות: האם נסתכל על חצי הכוס המלאה או על חצי הכוס הריקה; על מה נשים את הדגש וממה נתעלם; האם נתייחס לדברים כקבועים או כניתנים לשינוי וכד'. בהתאם לחשיבה שנבחר, ובמעגל של נבואה המגשימה את עצמה ניבנה גם התנהגות בהתאם.
 
 
אחת המטרות החשובות שלנו היא ללמד את הילד להגמיש את החשיבה, להתייחס אל הדברים לא באופן דיכוטומי של טוב ורע, אלא תוך בחינה מחודשת של המציאות כל פעם מחדש, ומתוך עמדה וכיוון של חשיבה חיובית.
 
 ישנם כמה מצבים המאפיינים את האדם:
 
 
מח = שכל   לב = רגש   כליות = תאוות יצרים
 
ל ב
מ ח
כ ליות
 
במצב בו הלב, כלומר הרגשות שולטים על המח (על החשיבה) ועל היצרים – האדם כמו למך.
 
כ ליות 
ל ב
מ ח
 
במצב זה כשהכליות – כלומר, תאווה ויצרים – שולטים על הרגש ועל החשיבה – האדם נחשב לכלום.
 
מ ח
ל ב
כ ליות
 
ואילו כשהמוח (החשיבה) שולט על הרגש ועל היצרים ומפעיל אותם, האדם כמו מלך.
 
 
אחת הדרכים להגמיש את המחשבה היא להביא את הילדים או המבוגרים לראות מנקודות ראות שונות,
 
כי דברים שאני רואה מכאן, נראים אחרת אם אני רואה אותם משם.
 
כדי לראות בעיה מנקודות ראות שונות נדרשת חשיבה פורמלית.
 
 איך עושים את זה?
הנה כמה רעיונות לפעילות בנושא:
 
 1. כל אחד מהילדים בקבוצה יתאר את הכתה מעמדה שונה:
 
 א. ממקום מושבו
 
ב. משולחן המורה
 
ג. מעל שולחן הקבוצה
 
ד. בשכיבה על הרצפה
 
ה. מחוץ לחלון או מחוץ לדלת הכתה
 
 
בתום המשימה ישוו המשתתפים את התאורים השונים ויציגו את ההבדלים שהתגלו בתאורים ואת הסיבה להיווצרות הבדלים אלו.
 
בסכום הפעילות, כל קבוצה תעצב פלקט שנושאו: "דברים שרואים מכאן לא רואים משם". עיצוב הפלקט יכול להיעשות בדרכים שונות: בתמונות, בציור, בשירים, כתפאורה לדרמה וכד'.
 
 
2. מחשבות חיוביות יוצרות הרגשה חיובית ומובילות להתמודדות פעילה וחיובית יותר עם המציאות.
 
 
אנו מאמינים שניתן ללמוד להפסיק מחשבות שליליות ולהציב במקומן מחשבות חיוביות. בתהליך זה יש ללמוד להאזין לשיחה הפנימית, לזהות את המיתוסים, ההכללות והסילופים השונים ולהדפיס במקומן מחשבות חיוביות. באותה דרך שאני משכנע את עצמי שאני לא מסוגל, אני יכול לשכנע את עצמי שאני מסוגל.
  
א.  ילדים יתייחסו בקבוצות להיגדים:
 
"דברים שגורמים לי להרגשה טובה"
 
"מה עשיתי בזמן האחרון כדי לממש אותם?"
 
"מה אני מתכוון לעשות בהמשך".
 
"דברים שגורמים לי הרגשה רעה..."
 
"כיצד אני מתמודד איתם?"
 
 
ב. הילדים יתנסו בשינוי מחשבות שליליות למחשבות חיוביות.
 
למשל: "במקום לחשוב למה זה קרה לי, אחשוב איך מתמודדים עם מה שקורה לי".
 
בכתיבה יוצרת או בשיחה במליאה יספר כל ילד על דוגמא אישית הממחישה היגד זה.
 
 
מתוך כישורי חיים, חוברת מס' 2 פעילויות לכיתות א' – ח', משרד החינוך, האגף לתוניות לימודים, שפ"י

 
 
"בכדי לייצר תוצאות חיוביות
אנו חייבים לאמץ גישה חיובית"
(דאלי לאמה)
 
 
 
 
 
 
היכן אנחנו?
 
רעננה – אזור השרון (המשרת גם את כפר סבא, הוד השרון, הרצליה, רמת השרון, נתניה, קדימה צורן, אבן יהודה, תל מונד, כפר יונה, כוכב יאיר, צור יגאל ועוד).
 
ראש העין – אזור המרכז (המשרת גם את אורנית, שערי תקוה, אלעד, שהם, שוהם, פתח תקוה, מכבים, רעות, מודיעין וישובי השומרון).
 
גבעתיים – אזור המרכז (המשרת גם את רמת גן, גבעתיים, תל אביב, רחובות, ראשל"צ, ראשון לציון, חולון, לוד, אשדוד, באר טוביה ועוד).
 
 
 
 
 
 

טפול באספרגר
התפרסם מאמר ב - 6/17 בעיונים בחינוך
כתב עת לעיון ולמחקר בחינוך
על מקרה בטפולנו המשתף
בניסיון רב בטפול באספברגר
 
האבחונים מוכרים
בכל מוסדות החינוך בארץ ובחו"ל, המרכז הפסיכומטרי ובמרבית המוסדות להשכלה גבוהה
 
אבחון לפסיכומטרי
תאריך אחרון לרישום
להגשת אבחון לפסיכומטרי
ו/או אבחון להקלות לבחינת אמי"ר
(אנגלית מיון לרמות)
בתנאים מותאמים: 17/10/18
לבחינה בדצמבר 2018
 
שיפור ההישגים
מתן הקלות בעקבות אבחון
בבחינות הבגרות
ובבחינה הפסיכומטרית
יסייעו לשפר את ההישגים.
 
MOXO
מבחן ממוחשב חדש מדוייק ואמין
לבדיקת הפרעות קשב ורכוז
עם נורמות ישראליות
לילדים, נוער ומבוגרים
 
הקלות בבגרות באנגלית
ללומדים 4-5 יחידות:
הקראת שאלון הבחינה
השמעת שאלון הבחינה
בחינה מתוקשבת
התעלמות משגיאות כתיב
- להקלות אלו יש צורך
באבחון פסיכודידקטי
לפי הנחיות משרד החינוך
לפרוט לחץ כאן
 
זכויות עולים
בבחינות הבגרות
לעולה חדש, עולה ותיק או תושב חוזר
 
ליקוי למידה
לא מילולי - הסבר המאפיינים
 
איך להפוך מגבלה ליתרון
צפו בסרט מדהים על נער עיוור
שהפך את מגבלתו ליתרון
 
C.P.T מבחן ממוחשב לבדיקת קשב ורכוז
C.P.T  (מקביל ל - TOVA) מצורף לכל סוג אבחון
במכוננו, לבדיקת התחום באופן מעמיק.
 
אנשי טפול וחינוך!
טיפים לשיפור
התקשורת והתישאול
 
היתרון של הסובלים
מקשיי קשב ורכוז
 
איך להצליח בחיים
תוכנית מפורטת ומנומקת
על פי מחקרים עדכניים
 
הטרדה מינית
איך להירגע - טיפים
לחצו על הקישורים ותתרגלו
 
קשר מורה תלמיד
 טפוחו מסייע
להתפתחותו, רווחתו
והישגיו של התלמיד
 
אמצעי התקשורת
הסכנות לילדים ולנוער
ודרכי התמודדות
 
הצעות לשיפור מצב חברתי
מתגייסים לצהל
עם קשיי קשב ורכוז -
טיפים איך להתנהל נכון בתהליך הגיוס ולאחריו.
 
האם אני בזוגיות טובה?
עשרה נושאים
שינחו אותך
לבדיקה עצמית או כשיחה עם בן/בת זוגך/תך לחץ כאן.
 
קשב ורכוז
מתגרשים ורוצים לספר לילדים?
טיפים איך לנהל שיחה כזו; לחץ כאן.
הדרכה, ליווי ותמיכה מקצועית תוכלו לקבל במכוננו.
 
 
מה ההבדל בין סוגי האבחון השונים?
נשמח לעמוד לרשותכם להתייעצות לגבי סוג האבחון להסברים נוספים
 
מה יגדיל סיכוייך לקבל התאמות בפסיכומטרי?
מבחן מפעם
בפסיכומטרי - מהו? 
 
:שם
:טלפון
:Email

צלצל עכשיו!

נייד: 055-6822582

טלפון: 09-7717099

לבלוג של מכון עטרה

לפייסבוק העסקי שלנו עטרה עטרה